واردات و ترخیص کالا از چین به ایران

ghorbani 25 آبان, 1397 2 دیدگاه

اهمیت واردات و ترخیص کالا از چین به ایران

همانطور که می دانید کشور چین از جمله کشورهای پهناور و پرجمعیت است که به لحاظ جایگاه و موقعیت اقتصادی در رتبه های اول و برتر جهان قرار دارد. کشور چین با موقعیت خاص اقتصادی و جهانی خود، تقریبا با تمامی کشورهای جهان روابط تجاری و دوستانه ای دارد که از جمله این روابط تجاری می توان به واردات کالاهای چینی در کشور خودمان اشاره کنیم که همه روزه بر روند این تجارت افزوده شده و بیش از پیش ما را به این ابر غول اقتصادی جهان وابسته می کند. به این ترتیب آشنایی با روند واردات و ترخیص کالا از چین می تواند در گسترش تجارت تاجران داخلی بسیار موثر و مفید باشد.

در واقع با گسترش واردات کالاهای چینی در کشور، امروزه دولت تمهیدات جدید و قوانین بی شماری را به منظور کاهش واردات بیش از حد کالاهای چینی،  نظارت دقیق تر بر کیفیت و مرغوبیت این کالاها، رعایت هرچه تمام تر اصول بهداشتی صنایع غذایی و دارویی و نظارت بیشتر و دقیق تر بر نحوه واردات کالاهای چینی تعیین و تدوین نموده اند؛ بنابراین به منظور تسریع روند واردات و ترخیص کالا از چین، لازم است تجار و بازرگانان داخلی با قوانین و قواعد این کار آشنا باشند.

پیش از آنکه به چگونگی مراحل واردات و ترخیص کالا از چین بپردازیم و قوانین و قواعد انجام این کار را بررسی نماییم، لازم است بگوییم که برای انجام هر چه بهتر فرآیندهای واردات و ترخیص کالا از چین بهتر است که به شرکت های بازرگانی با سابقه و معتبر در این زمینه مراجعه کنید.

شرکت های بازرگانی ضمن دانش کافی در زمینه انواع تجارت های بین المللی و آشنایی با قوانین و قواعد این کار، از تجربه کافی در این زمینه نیز برخوردار می باشند و لذا با یک آگاهی کامل و دقیق می توانند تمامی فرآیندها و مراحل مربوط به ترخیص کالا از چین را برای شما انجام دهند.

گروه بازرگانی قربانی از جمله شرکت های بازرگانی فعال و با سابقه در کشور می باشد که ضمن ارائه خدمات ویژه در خصوص ترخیص انواع کالاهای وارداتی از تمامی گمرکات کشور، همواره می تواند در زمینه واردات و ترخیص کالا از چین به شما کمک کند.

آشنایی با مراحل و روند ترخیص انواع کالا از چین به ایران

تمامی مراحل و روند ترخیص کالا از چین همچون روند ترخیص سایر کالاهای وارداتی انجام می شود، یعنی کالاهای چینی نیز بسته به نوعی که دارند کد تعرفه گمرکی می گیرند و حقوق و عوارض گمرکی مخصوص به خود را دارند. همچنین تمامی مجوزهای واردات و ترخیص کالا از چین را باید پیش از اقدام در زمینه واردات کالاها دریافت نموده و اسناد و مدارک لازم را جهت ترخیص کالاها از گمرک به ادارات گمرکی مربوطه ارائه دهید.

بنابراین در زمینه واردات و ترخیص کالا از چین نیز شما به یک ترخیص کار ماهر، حرفه ای و با تجربه نیاز دارید که بتواند کالاهای وارداتی شما را در اسرع وقت با کمترین هزینه از گمرک ترخیص نماید. بدین ترتیب می توانید به شرکت های بازرگانی معتبر و با سابقه در این زمینه مراجعه نموده و به کمک ترخیص کاران حرفه ای تمامی مراحل مربوط به واردات و ترخیص کالاهای خود را انجام دهید.

نکته مهم در خصوص ترخیص کالا از چین این است که اغلب کالاهای وارداتی از چین از مرزهای دریایی و توسط کشتی وارد کشور می شوند و لذا باید گفت که گمرکات دریایی موظف به دریافت این کالاها هستند. طبق آمارهای انجام شده بیشترین حجم ترخیص کالا از چین مربوط به گمرکات بندرعباس می باشد و بر این اساس گفته می شود که گمرک بندرعباس همواره میزبان اصلی محموله های ورودی از چین است.

در نتیجه به طور کلی می توان گفت که شما برای ترخیص کالاهای وارداتی خود از چین به ترخیص کاری نیاز دارید که با مراحل ترخیص کالا از گمرک بندرعباس و خرمشهر آشنا باشد. بر این اساس لازم است یادآوری کنیم که گروه بازرگانی قربانی از جمله شرکت های بازرگانی فعال در کشور می باشد که می تواند محموله های وارداتی شما را از هر یک از گمرکات کشور از جمله گمرک بندرعباس و خرمشهر ترخیص نماید؛ بنابراین با سپردن روند مراحل واردات و ترخیص کالاهای وارداتی خود از چین به گروه بازرگانی اورانوس دیگر لازم نیست نسبت به ترخیص کالاها از گمرک خرمشهر یا سایر گمرکات کشور نگران باشید.

 

بهترین کالا جهت وارد کردن از چین به ایران

همواره در هر کسب و کاری افراد به دنبال سودآوری های بالا می باشند و همچنین پیش از آغاز هر تجارتی لازم است که علاوه بر تعیین هزینه های اولیه برای راه اندازی کسب و کار، به مسائل بازگشت سرمایه و سودآوری های آتی آن تجارت نیز توجه نماییم. بر این اساس در زمینه واردات کالا از چین نیز این نکته وجود دارد که واردات چه کالایی می تواند ما را به سودآوری های کلان اقتصادی نزدیک کند و در عین حال به سرمایه گذاری های اولیه ی چندانی نیز نیازمند نباشد؟!

پاسخ به این سوال قطعا کار دشواری است، چرا که بیشمار کالا جهت واردات وجود دارند که هر کدام بسته به فاکتورهای اقتصادی متنوعی می توانند شما را به سوددهی های بالا نزدیک کنند؛ بنابراین ما به جرئت نمی توانیم مشخص کنیم که کدام کالا می تواند تجارت شما را با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان گسترش دهد!

یک راهکار مطمئن در این زمینه این است که شما نیازهای جامعه را بررسی نمایید و در موقعیت های مختلف از کالاهای متنوعی به منظور واردات استفاده کنید، چرا که در هر دوره از زمان جامعه نیازهای مختلفی دارد و شما با شناخت این نیازها و تامین آن ها در زمان مناسب می توانید به سودآوری های تجاری مورد نظرتان برسید.

راهکار دوم در این زمینه نیز مراجعه به کارشناسان بازرگانی و اقتصادی است که به خوبی از نیازهای جامعه با خبر هستند و می توانند با تکیه بر علم اقتصادی خود در این زمینه شما را راهنمایی کنند. بنابراین می توانید در انتخاب بهترین کالای وارداتی از چین همواره از یک کارشناسان اقتصادی و بازرگانی با تجربه و متخصص مشورت بگیرید.

 

نحوه ی واردات و ترخیص کالا از چین و پرداختی های گمرکی

همانطور که گفته شد تمامی مراحل واردات و ترخیص کالا از چین همچون ترخیص کالا از سایر کشورها انجام شده و لازم است پیش از هرگونه اقدام در این زمینه نسبت به پرداخت ها و دریافت مجوزهای لازم برای واردات کالا از چین، اقداماتی را از قبل انجام داده باشید؛ اما به طور کلی ذکر چند نکته مهم در خصوص نحوه واردات و ترخیص کالا از چین و پرداخت های گمرکی تعیین شده، می تواند برای افرادی که به تازگی تجارت خود را در این زمینه آغاز کرده اند، مفید باشد:

  • پیش از هرگونه اقدام در ابتدا باید کارت بازرگانی متناسب با تجارت خود را تهیه کنید، برای این کار می توانید از طریق وزارت صمت یا مراجع قانونی ذیربط اقدام نمایید.
  • پس از اتمام مراحل خرید کالا و عقد قراردادهای لازم، باید یک سند کاملا قانونی از وجوه پرداختی خود به شرکت های چینی تهیه نمایید و سپس این سند را به منظور نشان دادن قانونی بودن تجارت خود، به اداره گمرک ارائه دهید.
  • مجوزهای لازم در خصوص واردات کالا از چین و ترخیص کالا از گمرکات معتبر کشور را پیش از ورود کالاها به کشور تهیه نموده و آن ها را در زمان ترخیص کالاها به گمرک ارائه دهید.
  • تمامی اسناد مربوط به شناسایی کالاها، پروانه ترخیص، تاییدیه های مربوط به واردات کالاها و سایر مجوزهایی که کالاهای وارداتی شما را قانونی نشان می دهند را پیش از ورود کالاها به گمرک تهیه نمایید.

در زمان مناسب و در اسرع وقت نسبت به ترخیص کالاها از گمرک اقدام نمایید تا کالاها متروکه اعلام نشوند.

 

نظر (02)

  1. 25 آبان, 1397

    پرفکت

    پاسخ
  2. 25 آبان, 1397

    شما ایرانی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *